MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

 
Cursus Google Analytics go to : Index - Vorige
         
  Les 14 Het tabblad HOME  
 

Realtime

De rapporten onder de optie Realtime zijn niet erg leerzaam, maar zijn wel leuk om te bekijken.
Zo heb je bijvoorbeeld het rapport "Overzicht" dat ons het aantal bezoekers geeft die op dit moment op de site aanwezig zijn (1).
In dit geval is deze 76, maar het is nog vroeg. De meesten zullen nog in bed liggen.
Daaronder vinden we een balk die ons verteld welke hiervan nieuwe bezoekers zijn en welke terugkerende bezoekers (2).
En aan de rechterzijde hebben we twee vensters (A en B). Het linkse geeft ons de bezoekers per minuut, het rechtse per seconde.
Daaronder vinden we een lijst met belangrijkste verwijzingen (C), en een lijst met de belangrijkste actieve pagina's (D) van de laatste 30 minuten.
Daaronder, maar niet te zien op onderstaande foto, vinden we nog een lijst met de belangrijkste zoekwoorden, en een kaart met de belangrijkste locaties.
Alle andere rapporten onder deze categorie moet je maar eens op je gemak bekijken.
Allemaal heel leuk, maar weinig leerzaam.
 
Informatiegebeurtenissen
Met de optie informatiegebeurtenissen, houdt Google Analytics grote wijzigingen in het bezoekersverkeer in de gaten.
Wanneer dit gebeurt zal Google Analytics hiervan een melding maken.
Er zijn twee types meldingen.
Je hebt de automatische meldingen, deze worden in het groen weergegeven, en je hebt de eigen gemaakte meldingen, deze worden in het blauw weergegeven.
Laat ons eerst eens zien hoe we deze meldingen kunnen bekijken.
De eerste is de "Overzicht weergave".
Deze geeft ons een lijst met de verschillende meldingen.
Klikken op de knop "Details" geeft deze melding weer in een grafiek.
 
De tweede weergave is "Dagelijkse gebeurtenissen".
Deze geeft de verschillende dagelijkse meldingen weer als kolomgrafiek.
Hoe meer meldingen, hoe hoger de kolom.
Door middel van de schuifhendel worden de meldingen in de mate van belangrijkheid weergegeven.
 
Klikken op een kolom (1), geeft alle meldingen weer in een lijstje.
Wens je zelf een melding aan te maken, klik je de knop "Aangepaste melding maken" (2).
 
In het venster dat opent, geef je een titel voor deze in en stel je de verschillende voorwaarden hiervoor in.
Alle opties lijken me wel duidelijk.
Wens je door middel van e-mail op de hoogte gebracht te worden wanneer deze gebeurtenis zich voordoet, dan selecteer je dit selectievakje.
Klik de knop "Melding opslaan" wanneer je alles hebt ingevuld.
 
De twee andere opties "Wekelijkse" en "Maandelijkse" gebeurtenissen zijn net hetzelfde, alleen worden deze dan weergegeven per week of per maand.
 
 
 
go to : Index - Vorige

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>