MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Publisher   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 3 Basis handelingen (2)  
 
Van een blanco document

Om een nieuwe publicatie te maken van een lege pagina selecteer je de categorie "Lege paginaformaten" in het linkse deel van de applicatie, en selecteer je in het middelste deel bovenaan het type dat je wilt maken.
In het onderste deel worden de verschillende formaten getoond.

Ook hier kunnen we het kleurschema, het lettertypeschema, en bedrijfsgegevens selecteren.

Uiteraard zullen we deze pas zien wanneer we daadwerkelijk objecten aan onze publicatie hebben toegevoegd.

 
Klik de knop "Maken" wanneer je klaar bent.
Ook bij het maken van een blanco publicatie hebben we steeds de mogelijkheid na het klikken van de knop "Maken" de verschillende opmaakmogelijkheden te wijzigen, zelfs een sjabloon toepassen.
 
Opslaan publicatie
Wanneer we een publicatie hebben gemaakt of gewijzigd willen we deze meer dan waarschijnlijk ook opslaan.
Dit kan op verschillende manieren.
Een eerste manier is de knop "Opslaan" te klikken in de standaard werkbalk.
Een tweede manier is de knop "Bestand" te klikken in de menubalk, en te kiezen voor "Opslaan" in het drop-downmenu.
Wanneer je echter wijzigingen hebt aangebracht aan een reeds eerder opgeslagen publicatie, en je wil deze gewijzigde publicatie onder een andere naam opslaan, kies je "Opslaan als..." in het drop-downmenu.
>

In het dialoogvenster dat verschijnt navigeer je naar de map op je computer waar je het bestand wil opslaan, geef je het bestand een naam n het vak "Bestandsnaam".
In het vak "Opslaan als:" hebben we de keuze onze publicatie op te slaan als een Publisher 2007 bestand, of onder een eerdere versie van Publisher.
Je kunt ook je publicatie opslaan als Word document, pdf document, of een bitmapbestand (jpg, gif) wanneer je het document wil geven aan personen die niet over enige versie van Publisher beschikken.

 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>