MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Tips Word   go to : Index
       
Tip 005    
 
 
Adressenbestand afdrukken op etiketten

Onlangs kreeg ik de vraag van Johan De Backer, hoe je een adressenbestand uit Excel afdrukt op etiketten.
Ik heb hier een klein adressenbestand gemaakt in Excel dat moet dienen als voorbeeld.
Je mag dit sluiten, we hebben dat niet nodig om de adressen af te drukken op etiketten.
Weet alleen waar je dit hebt opgeslagen.

 
Open Word en selecteer het tabblad "Verzendlijsten".
Klik de knop "Afdruk samenvoegen starten" en kies "Etiketten".
 
Kies het etiket in het lijstje die jij hebt aangekocht.
Klik de knop OK
 
Dit verdeelt het Word-document in verschillende etiketten.
Klik de knop "Adressen selecteren" en kies "Bestaande lijst gebruiken".
 
Selecteer het adressenbestand, en klik de knop "Openen".
 

Selecteer het tabblad in je Excelbestand waar de adressen in voorkomen, en klik de knop OK.
Ik heb maar 1 werkblad in de Excel werkmap, dus is er weinig keuze.

 
Dit geeft volgend resultaat.
Nu heb je drie mogelijkheden:
1. Klik de knop "Adressen bewerken"
 
Dit geeft je de lijst uit het Excel-document waar je bepaalde adressen kunt selecteren, of beter gezegd kunt de-selecteren, voor diegenen waarvoor je geen etiket wil afdrukken.
Standaard zijn deze allen geselecteerd.
 
Een tweede mogelijkheid is de knop "Samenvoegvelden invoegen" te klikken, en één voor één de velden die je wenst in te voegen, te klikken.
 
Een derde mogelijkheid, en in dit geval toch de meest voor de hand liggend, is de knop "Adresblok" te klikken.
Dit geeft je het volledige adresblok.
Niet altijd zal Word het volledige adresblok juist weergeven zoals je ziet in onderstaand voorbeeld.
Om hem wat te helpen klik je de knop "Velden vergelijken".
 
Dit opent een lijst met 2 rijen, de eerste rij met de verschillende velden, en de tweede rij met de velden hoe Word deze interpreteert.
Dus in deze rij moet je de juiste rij uit het Excel-document overeenstemmen met de rij in het Word-document. Klik hiervoor het naar benedenwijzend pijltje naast veld en kies het juiste adresveldonderdeel.
Klik de knop OK
 
Dit ziet er al beter uit.
Klik nogmaals de knop OK
 
Het adresblok wordt enkel in het eerste etiket vermeld (1).
Klik de knop "Etiketten bijwerken" (2).
 
Nu hebben we op elk etiket een adresblok.
Klik de knop "Voorbeeld van het resultaat" om een voorbeeld te bekijken.
 
 
Ben je tevreden klik je de knop "Voltooien en samenvoegen" en kies "Documenten afdrukken".
 
Kies "Alles" wanneer je alle records wil afdrukken.
Klik de knop OK
 
Dit geeft je document met al je records.
Hier kun je deze etiketten afdrukken en indien je wenst het Word-document opslaan, mocht je deze later nogmaals nodig hebben.
 
 
GratisCursus denkt aan jullie, denk aan GratisCursus
 
 
 
>
Index
 
 
 
 
 
 
 
 

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>