|
|
|
|
Cursus Outlook |
|
go to : Index - vorige - volgende |
|
|
|
|
Les 12 |
Het Logboek (deel 1) |
|
|
|
|
De Logboek folder |
Het logboek is een handig hulpmiddel om alle werkzaamheden die we hebben uitgevoerd, bij te houden. |
Zo kunnen we bijvoorbeeld opnemen wanneer bepaalde documenten zijn aangemaakt, aan wie en wanneer we een e-mail hebben verstuurd, en zelfs telefoongesprekken. |
We kunnen het logboek instellen, deze handelingen automatisch of manueel op te nemen. |
In de versie 2003 openen we het logboek door te klikken op "Ga naar" - "Logboek" in de menubalk. |
In de versies XP en 2000 openen we het logboek door te klikken op de knop "Logboek" in de Outlookbalk in de sectie "Persoonlijk". |
Je kunt het "Logboek" ook vinden in de mappenlijst.
Om de mappenlijst te openen kies je "Beeld" - "Mappenlijst" in de menubalk. |
|
De eerste maal je het logboek opent zal Outlook je vragen of je het logboek wil gebruiken. |
Wanneer dat zo is, antwoord je hierop met "ja". |
Het logboek kan e-mail, verzoek tot vergaderingen, verdere verwerkingen, en reacties registreren. |
Het logboek kan automatisch registreren wanneer we met Microsoft Office documenten werken. |
Het logboek kan verschillende activiteiten registreren die we hebben gehad met personen uit onze contactlijst. Zoals bijvoorbeeld telefoonconversaties, e-mails etc. |
Elk logboek item vertegenwoordigd één activiteit. |
Met uitzondering van de manueel ingegeven items, worden de meeste ingegeven wanneer de activiteit zich voordoet. |
Eénmaal een item is opgenomen, kunnen we het openen om de details te bekijken. |
Heb je Outlook ingesteld om automatisch logboekitems op te nemen wanneer je Officedocumenten opent, dan kunnen we in het detailvenster van het item het document terug vinden, openen en bewerken. |
|
Kan handig zijn wanneer je een document niet meer terugvindt. |
|
Wijzigen weergave Logboek |
Ons logboek kunnen we bekijken in verschillende weergaves. |
We klikken hiervoor in de menubalk op "Beeld" - " Huidige weergave"
Voor Outlook 2003 klik je op "Beeld" - "Rangschikken volgens" - "Huidige weergave" in de menubalk. |
|
|
Bij de bovenste drie weergaves (type, contactpersoon, en categorie) kunnen we ook nog een keuze maken uit de verschillende tijdweergaves (Vandaag, 1 dag, 7 dagen, en 31 dagen) |
|
Of je kan de scrollbalk gebruiken om door de verschillende dagen te navigeren. |
style="display:inline-block;width:120px;height:90px"
>
|
Of je klikt de bovenste grijze balk om een datum te selecteren. |
|
Logboekitems automatisch opnemen |
Zoals eerder vermeld, zal de eerste maal dat je het logboek opent, Outlook je vragen of je het logboek wil gebruiken. |
Indien je met "Ja" antwoord zal verschijnt het Logboekopties venster: |
|
Wens je op een later tijdstip dit venster te openen, klik je op "Extra" - "Opties" in de menubalk, kies het tabblad "Voorkeuren", en te klik op de knop "Logboekopties". |
In de sectie "Deze items automatisch openen" klik je de vakjes voor de opties, die je automatisch wenst op te nemen in het logboek. |
In de sectie "Voor deze contactpersonen" selecteer je de namen van de contactpersonen, van wie je de eerder aangevinkte items wenst op te nemen. |
In de sectie "Ook bestanden opnemen van:" selecteer je de applicaties, om bestanden waaraan werd gewerkt, ook wil opnemen in de Logboek. |
En tenslotte selecteer je één van de twee opties die beslissen wat er gebeurd wanneer je een item in het logboek dubbelklikt. |
Klik OK wanneer je tevreden bent met je instellingen. |
En klik nogmaals op OK om het dialoogvenster "Opties" te sluiten. |
|
|
Index - vorige - volgende |