MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Outlook   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 12 Het Logboek (deel 1)  
     
De Logboek folder
Het logboek is een handig hulpmiddel om alle werkzaamheden die we hebben uitgevoerd, bij te houden.
Zo kunnen we bijvoorbeeld opnemen wanneer bepaalde documenten zijn aangemaakt, aan wie en wanneer we een e-mail hebben verstuurd, en zelfs telefoongesprekken.
We kunnen het logboek instellen, deze handelingen automatisch of manueel op te nemen.
In de versie 2003 openen we het logboek door te klikken op "Ga naar" - "Logboek" in de menubalk.
In de versies XP en 2000 openen we het logboek door te klikken op de knop "Logboek" in de Outlookbalk in de sectie "Persoonlijk".
Je kunt het "Logboek" ook vinden in de mappenlijst.
Om de mappenlijst te openen kies je "Beeld" - "Mappenlijst" in de menubalk.
 
De eerste maal je het logboek opent zal Outlook je vragen of je het logboek wil gebruiken.
Wanneer dat zo is, antwoord je hierop met "ja".
Het logboek kan e-mail, verzoek tot vergaderingen, verdere verwerkingen, en reacties registreren.
Het logboek kan automatisch registreren wanneer we met Microsoft Office documenten werken.
Het logboek kan verschillende activiteiten registreren die we hebben gehad met personen uit onze contactlijst. Zoals bijvoorbeeld telefoonconversaties, e-mails etc.
Elk logboek item vertegenwoordigd één activiteit.
Met uitzondering van de manueel ingegeven items, worden de meeste ingegeven wanneer de activiteit zich voordoet.
Eénmaal een item is opgenomen, kunnen we het openen om de details te bekijken.
Heb je Outlook ingesteld om automatisch logboekitems op te nemen wanneer je Officedocumenten opent, dan kunnen we in het detailvenster van het item het document terug vinden, openen en bewerken.
Kan handig zijn wanneer je een document niet meer terugvindt.
 
Wijzigen weergave Logboek
Ons logboek kunnen we bekijken in verschillende weergaves.
We klikken hiervoor in de menubalk op "Beeld" - " Huidige weergave"
Voor Outlook 2003 klik je op "Beeld" - "Rangschikken volgens" - "Huidige weergave" in de menubalk.
 
Bij de bovenste drie weergaves (type, contactpersoon, en categorie) kunnen we ook nog een keuze maken uit de verschillende tijdweergaves (Vandaag, 1 dag, 7 dagen, en 31 dagen)
Of je kan de scrollbalk gebruiken om door de verschillende dagen te navigeren. style="display:inline-block;width:120px;height:90px" >
Of je klikt de bovenste grijze balk om een datum te selecteren.
 
Logboekitems automatisch opnemen
Zoals eerder vermeld, zal de eerste maal dat je het logboek opent, Outlook je vragen of je het logboek wil gebruiken.
Indien je met "Ja" antwoord zal verschijnt het Logboekopties venster:
Wens je op een later tijdstip dit venster te openen, klik je op "Extra" - "Opties" in de menubalk, kies het tabblad "Voorkeuren", en te klik op de knop "Logboekopties".
In de sectie "Deze items automatisch openen" klik je de vakjes voor de opties, die je automatisch wenst op te nemen in het logboek.
In de sectie "Voor deze contactpersonen" selecteer je de namen van de contactpersonen, van wie je de eerder aangevinkte items wenst op te nemen.
In de sectie "Ook bestanden opnemen van:" selecteer je de applicaties, om bestanden waaraan werd gewerkt, ook wil opnemen in de Logboek.
En tenslotte selecteer je één van de twee opties die beslissen wat er gebeurd wanneer je een item in het logboek dubbelklikt.
Klik OK wanneer je tevreden bent met je instellingen.
En klik nogmaals op OK om het dialoogvenster "Opties" te sluiten.
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>