MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

spacer spacer spacer spacer
Cursus Outlook 2010   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 3 E-mailberichten versturen  
     
Nieuw E-mailbericht maken
Voor we ook maar iets kunnen versturen, moeten we ons e-mailbericht eerst schrijven, of beter gezegd typen. Nogal logisch.
Wens je een e-mail te versturen selecteer je de applicatie E-mail (1) in de Navigatiebalk, en klik je de knop "Nieuwe e-mail" in het lint (2).
 
Ter informatie: Je kunt een e-mail versturen vanuit elke applicatie, maar dan klik je eerst de knop "Nieuwe items" (1) in het lint, en klik je vervolgens "E-mailbericht" in het drop-downmenu (2).
>
Hoe je het ook doet maakt niet uit, er verschijnt een nieuw blanco e-mailbericht.
 
Tekst opmaken

Om de tekst in onze e-mail op te maken hebben we een aantal mogelijkheden.
Hoe je tekst wil opmaken maakt niet uit, het eerste wat je moet doen is deze selecteren.
De eerste mogelijkheid vinden we onder het tabblad "Bericht " in het lint.

 

Een tweede mogelijkheid vinden we onder het tabblad "Tekst opmaken". Hier vinden we de meeste opties voor het opmaken van tekst

En een derde mogelijkheid, en dit is nieuw vanaf alle Office 2007 applicaties, is de 'Mini werkbalk'.
Deze verschijnt wanneer je tekst hebt geselecteerd, en je de muisaanwijzer lichtjes naar boven beweegt.

Aangezien al deze knoppen voor het opmaken van tekst ons wel allen bekend zullen zijn, ga ik hierover niet verder uitweiden. Mocht dit voor jou toch niet het geval zijn, lees dan even de cursus Word, hierin worden deze uitvoerig besproken.
 
E-mailbericht versturen
Eénmaal het e-mailbericht is geschreven en opgemaakt, klik je de knop "Verzenden", links bovenaan het e-mailbericht.
 
Het verzonden bericht vind je nu terug in de map "Verzonden items".
 
Wens je om een of andere reden het bericht nog niet te versturen, maar wil je deze bijhouden tot later, dan klik je het X-icoontje in de rechterbovenhoek van de e-mail.
Dit zal een waarschuwingsvenster tonen waar je de vraag wordt gesteld of je het bericht wil opslaan.
Kies je "Nee", dan ben je al je werk kwijt.
Kies je voor "Ja", dan wordt het nog niet verzonden bericht opgeslagen in de map "Concepten".
Wens je later het bericht verder te bewerken of te versturen, dubbelklik je het bericht in de map concepten.
Dit zal het e-mailbericht opnieuw openen, waar je het kunt bewerken en/of versturen.
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>