MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Word 2007   Index - vorige - volgende
       
Les 37 Afdruk samenvoegen(5)  
     
Gebruik maken van de Wizard
Ben je niet helemaal zeker over de volgorde van de verschillende stappen om de samenvoeging tot een goed einde te brengen, dan kun je gebruik maken van de wizard "Afdruk samenvoegen".
Deze wizard, die is verdeeld in zes stappen, maakt het ons allemaal wat makkelijker.
Klik hiervoor op de knop "Afdruk samenvoegen" onder het tabblad "Verzendlijsten" in het lint, en kies voor "Stapsgewijze wizard Afdruk samenvoegen" uit het drop-downmenu.
Dit opent het taakvenster "Afdruk samenvoegen" aan de rechterzijde van het venster.
 
In de eerste stap van de wizard kiezen we het documentype.
We hebben de keuze uit "Brieven", "E-mailberichten", "Enveloppen", "Etiketten", en "Adreslijst".
Voor dit voorbeeld is de standaard selectie "Brieven" prima, dus klik ik de knop "Volgende" onderaan het taakvenster.
Dit brengt ons in stap twee van de wizard.
In stap twee van de wizard bepalen we het document dat we willen gebruiken.
Hiervoor hebben we drie keuzes:
1. Het huidige document gebruiken.
2. Een sjabloon gebruiken.
3. Een bestaand document gebruiken.
In dit voorbeeld kies ik voor de eerste optie "Het huidige document gebruiken".
Klik nogmaals de knop "Volgende" onderaan het taakvenster.
Dit brengt ons in stap 3 van de wizard.
In stap 3 van de wizard bepalen we de geadresseerden.
Je hebt drie mogelijkheden.
1. Je kan een bestaande lijst gebruiken.
2. Je kan contactpersonen gebruiken uit het programma Outlook.
3. Of je kan een nieuwe lijst aanmaken.
Ik kies voor de eerste optie "Een bestaande lijst gebruiken", en klik de knop "Bladeren" in het taakvenster.
Dit opent een dialoogvenster waar ik navigeer naar het bestand waarin zich de tabel bevindt met mijn geadresseerden.
Ik selecteer het bestand, in dit geval een Excelbestand, en klik de knop "Openen".
Omdat mijn Excelwerkmap bestaat uit verschillende werkbladen, selecteer ik in het volgende dialoogvenster het werkblad waarin de adressen zijn opgenomen, en klik op OK.
 
Dit opent het dialoogvenster met alle geadresseerden.
Meer over de verschillende opties in dit dialoogvenster hebben we reeds gezien in les 33.
 
Klik nogmaals de knop "Volgende" onderaan het taakvenster.
Dit brengt ons in stap 4 van de wizard.
Stap vier laat ons toe onze brief te typen, mocht dit nog niet zijn gebeurd, en een adresblok, een begroetingsregel en/of samenvoegvelden in te voegen.
Ook hierover heb ik het reeds uitgebreid gehad in les 34.
Klik nogmaals de knop "Volgende" onderaan het taakvenster.
Dit brengt ons in stap 5 van de wizard.
 
Stap 5 van de wizard geeft een voorbeeld van onze brief weer.
We kunnen de knoppen "Vorige" en "Volgende" gebruiken om te navigeren tussen de verschillende records in onze tabel.
 
Klik nogmaals op de knop "Volgende" in het taakvenster om de samenvoeging te voltooien.
Dit brengt ons in de laatste stap van de wizard waar we de brieven kunnen afdrukken, of afzonderlijk bewerken.
Deze laatste optie hebben we ook reeds besproken in les 35.
 
Om het taakvenster te sluiten, klik je het kruisje rechts bovenaan het taakvenster.
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>