MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Google Analytics go to : Index - Vorige - Volgende
       
Les 3 Overzicht Navigatiemogelijkheden en Rapporten  
 
Navigatiemogelijkheden
Wanneer je bent ingelogd in Google Analytics krijg je volgend scherm te zien.
Om te navigeren in Analytics kies je een tabblad bovenaan (1), en klik je de verschillende navigatieknoppen aan de linkerzijde van het scherm (2).
De navigatieknoppen zijn afhankelijk van het gekozen tabblad.
 
Laat ik beginnen met de eerste tab, de Home-tab.
Onder de Home-tab vinden we 3 navigatieknoppen "Realtime", Informatiegebeurtenissen" en "Dashboards" (1). Al deze worden besproken in een latere les.
Onder deze navigatieknoppen vinden we de Help-bestanden (2). Deze help-koppelingen worden uitgevouwd wanneer deze worden geklikt en geven je de uitleg over het onderwerp wat wordt vermeld in de koppeling. Onder deze help-koppelingen vinden we nog een zoekvak waarin we een zoekwoord kunnen intypen, mocht het zijn dat je het onderwerp niet terug vindt in de help-koppelingen.
 
Rapporten

Het tweede tabblad is het tabblad "Standaardrapporten" (1).
Onder het tabblad "Standaardrapporten" vinden we alle rapporten voor het gekozen profiel.
De standaardrapporten zijn verdeeld in vijf secties (2).
Je hebt de sectie "Doelgroep", de sectie "Advertenties", de sectie "Verkeersbronnen", de sectie "Inhoud" en de sectie "Conversies".
Al deze secties zijn op hun beurt nog eens verdeeld in sub-secties (3).
Standaard is de sectie "Doelgroep" geopend. Deze sectie geeft ons onder andere het bezoekersaantal, de demografie van de bezoekers, het surfgedrag en de technologie die deze gebruiken. Onder de technologie verstaan we de Browser en het Besturingssysteem.

 

Onder de sectie "Doelgroep" vinden we de sectie "Advertenties".
Deze sectie zal ons rapporten tonen gebaseerd op Google AdWords. Google Adwords is, voor wie het niet mocht weten, de advertenties van Google die je onder andere vindt op de pagina's van www.GratisCursus.be.
Dus heb jij een AdWords-account, dan betaal je Google een bepaalt bedrag om te adverteren. Wordt deze advertentie geklkt, dan en pas dan, betaal je Google. Wordt deze advertentie niet geklikt betaal je niks.
Diegene die de advertentie klikt betaalt nooit, enkel de adverteerder betaalt wanneer er wordt geklikt.
Dus heb jij een Google AdWords-account, dan kun je deze koppelen aan je Google Analytics-account en kun je onder andere je campagnes volgen.

 
Onder de sectie "Advertenties" vinden we de sectie "Verkeersbronnen".
De sectie "Verkeersbronnen" is verdeeld in 3 subsecties.
Zo heb je de subsectie "Bronnen", de subsectie "Zoekmachineoptimalisatie" en de subsectie "Sociaal".
Deze geven ons onder andere rapporten over verschillende campagnegegevens en rapporten die gebaseerd zijn op de optimalisatie van zoekwoorden.
Maar ook meer hierover later.
 
De volgende sectie is de sectie "Inhoud".
Onder de sectie "Inhoud" vind je onder andere het aantal paginaweergaves, de gemiddelde tijd die wordt doorgebracht op een pagina, het aantal bezochte pagina's en HEEL belangrijk, hoeveel je hebt verdiend.
Zoals je opmerkt, er zijn bijna 400.000 pagina's bezocht en ik heb deze maand bijna 35 dollar verdiend. Ik kan er mijn koffie nog niet van betalen.
En als laatste hebben we nog de sectie "Conversies". Deze geeft de rapporten weer over bepaalde doelen die we hebben opgezet, E-commerce, en Multi-channel trechters.
Momenteel zijn er nog geen doelen opgezet, dus hier kan ik weinig over vertellen.
In deze cursus wordt het meeste van deze standaard rapporten besproken, en hoe je deze kunt gebruiken om je website te optimaliseren.
 
 
Index - Vorige - Volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China